Lean w procesie windykacji
Strona główna » Lean w procesie windykacji
Lean management to metoda zarządzania, a także zespół narzędzi biznesowych, dzięki którym możliwe jest stałe doskonalenie funkcjonowania różnych procesów w organizacji, m.in. poprzez eliminację tzw. marnotrawstw.
Lean management w procesie windykacji to usługa świadczona przez Kancelarię, której efektem jest znacząca poprawa ściągalności należności w danej organizacji, m.in. poprzez dokonanie zmian w procesie windykacji należności.

LEAN – korzyści w procesie windykacji:
- znacząca poprawa ściągalności należności organizacji,
- uproszczenie zarządzania procesem windykacji,
- poprawa komunikacji pomiędzy pracownikami zaangażowanymi w proces windykacji,
- ograniczenie nieefektywnych czynności, które zabierają czas i tym samym przedłużają postępowanie windykacyjne, wbrew najważniejszej zasadzie dobrego procesu windykacji, tj. im szybciej, tym skuteczniej,
- możliwość uwolnienia zasobów ludzkich i dedykowania im nowych obowiązków, które mogą pojawić się w związku z abolicją, a które będą wpływały na proces windykacji należności w organizacji.
- aktywizacja pracowników organizacji do podejmowania działań optymalizujących proces windykacyjny (udział pracowników w zmianie),
- wprowadzenie przydatnych kryteriów oceny skuteczności windykacji należności wykonywanej przez wewnętrzny dział windykacji oraz przez partnerów zewnętrznych.
Dlaczego warto współpracować z naszą Kancelarią?
- Działamy w biznesie od 20 lat, mamy doświadczenie w procesach windykacji należności prowadzonych zarówno dla firm, jak i dla podmiotów publicznych;
- Realizujemy usługę usprawniania procesów windykacji na rzecz przedsiębiorstw, a także podmiotów publicznych,
- Współpracujemy z firmami produkcyjnymi, gdzie prawidłowa organizacja procesów produkcyjnych stanowi o ich sukcesie, a zdecydowana większość firm produkcyjnych analizuje procesy zgodnie z metodą lean,
- Wiemy jak ważna jest prawidłowa organizacja procesu windykacji, a jedną z podstawowych zasad lean management jest zasada odnosząca się do pracowników, tj. „Pokaż jak mnie mierzysz, a tak będę się zachowywał” – kluczowe jest ustalenie wskaźników, które będą realizować pracownicy;
- Narzędzia lean management bardzo często przynoszą makro efekty przy mikro zmianach w procesie, dlatego już niewielkie usprawnienia będą odczuwalne dla każdej organizacji;
- Mamy świadomość, że każda zmiana wywołuje na początku niezadowolenie i niechęć, jednak wiemy jak przestawić korzyści z realizacji usługi dla pracowników organizacji, by włączyli się do realizacji usprawnień.