W jaki sposób konsument może domagać się zwrotu prowizji?
Jak wyliczyć kwotę do zwrotu?
Zgodnie ze stanowiskiem wyrażonym przez Prezesa UOKiK, wyliczając kwotę do zwrotu bank powinien zastosować metodę liniową, która jest najbardziej przejrzysta oraz najkorzystniejsza dla konsumenta. Polega ona na tym, że poniesione przez konsumenta koszty dzieli się przez liczbę dni obowiązywania umowy, a otrzymany wynik mnoży następnie przez liczbę dni, w których konsument faktycznie korzystał ze środków udzielonych przez bank.
Odpowiedź banku na reklamację
Konsument dokonując wcześniejszej spłaty kredytu konsumenckiego powinien złożyć w banku reklamację, w której zwróci się o proporcjonalny zwrot poniesionych kosztów kredytu. Bank powinien rozpatrzyć reklamację oraz udzielić konsumentowi odpowiedzi na papierze w terminie 30 dni od daty jej otrzymania. Jeśli konsument wyrazi na to zgodę, bank może udzielić odpowiedzi na reklamację także drogą sms-ową lub mailową. W sytuacji, gdy bank nie udzieli odpowiedzi we wspomnianym terminie, reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z żądaniem konsumenta.
Spłaciłeś wcześniej kredyt lub pożyczkę? Nie czekaj! Zadzwoń do nas pod numer +48 730 307 301 i sprawdź jak w prosty sposób możesz odzyskać swoje pieniądze!
Autor tekstu: Jakub Piejak